Beyaz Kelebek Final


 

  Sırt üstü yatağa uzanıp pencereden gözüken ağaçları izlerken uyuyakaldi. Adam esyları düzene çekip evi gezdi ardindan banyo yapmaları için su ısıtmaya başladı. Su kaynamaya başlayınca kücük kızı cağırmaya gittiğinde onu uyurken buldu. Sessizce baş ucuna oturup kızını uzun uzun izledi, saçları okşamaya başladı sonra:

- ne kadar da çok benziyorsun keşke annende görebilseydi.

Küçük kızı uzunca öperken kız uyanıp:

- (gülerek) yaaa çeku baba bu benim taktiğimdiii gel buraya dövecem.

- (adam yüzünü uzatarak) tamam cezayı hak ettim hadi döv.

Küçük kız yavaşca yaklaşıp öptü.

- hadi bakalım sıcak suyumuz hazır banyo yapacağız ve bugün tek başına ilk banyonu yapacaksın.

- Gerçekten mi yapabilir miyim?

-tabiii sen artık kelebek oldun. Ben sana anlatcam sende yapacaksın.

-tamam ama kapıda bekle olur mu korkarım ben.

- tabiki kelebeğim ben her zaman yanında olacağım senin.

Kelebek neşeyle sıkı sıkı sarıldı babasına sonra babası banyo yapmayı tarif etti ve kapıda beklemeye başladı. Kelebek banyoyo girdikten sonra banyodan şarkı sesleri gelmeye basladı bağıra bağıra sarkı söylüyordu:

- Deli kız sesi biraz aç

- Tamammmmm

Daha yüksek sesle söylemeye başladı . Ardın bitip cıkınca;

- Bakk misss gibiii oldummm

Babası gülüp yanağından öptü.

- ögg pis kokuyonnn sıra sende gir çabuk girr

- Sıpa çabuk üstünü giy hasta olacan bende banyo yapayım sonra baba kız yemek yapalım 

- tamam ceku babam benimmm

Kücük kız üstünü giydi saçını yavaş yavaş kuruturken kapı çaldı. Kapıyı açtıgında bir erkekle bir bayan dikkatli gözlerle kelebeğe bakıyordu:

-buyrun?

-(Kadın hafif gözleri dolu sesi titrek bir sesle ) Buyrun diyen dilini yerim baban yok mu?

- babam duşta ben yardımcı olsam

- (kadın kocasina dönüp ) yaaa buu kocamann olmuş. Olur önce tanışalım mı? Benim adım selda bu amcanın adı da emir ( adam eğilip gülümseyerek bir makas aldi )

- (minik kız biraz dikleşti kolunu uzatıp) Benim adım da Sema. Tanıştığımıza memnun oldum.

İsmi duyan selda gözleri doldu bir anda elini ağzına getirip bastırmaya başladı. Ağlamamak icin zor duruyordu emire döndü onunda gozleri dolmuştu tekrar kıza dönüp bağrına basabildiği kadar bastı kücük kızı.

- selda abla neden ağlıyorsun.

- yok birşey güzelim bak ağlamıyorum ( deyip hemen yüzünü sildi)

- sen söylemedin ama ben biliyorum kelebek ablama çok benziyorum değil mi beni görünce o aklına geldi değil mi?

- ( selda artık konuşamıyordu. Onaylar bir sekilde başını salladı zorla) o benim çok yakın arkadaşimdı diyebildi.

Emir toparlmak ister gibi sesi titreyerek:

- biz kelebek ablanın arkadaşlarıyız. Bak şurası da bizim evimiz seslerinizi duyduk yemek yapıp getirdik. 

- ( küçük kız heyecanla ) muhlama da var mıı?

- (seldanın neşesi yerine geldi bir taraftan yüzünü siliyor diger taraftan gülerek) var yaa ! sen buralara kadar gelirsinde selda ablan sana yapmaz mı.

-( kelebek seldaya sarılıp öptükten sonra ) teşekkür ederim. Abla içeri geçsek ya?

- cimcime sabahtır davetini bekliyoruz, hadi girelim .

Adam duştan çıktığında odadan sesler geliyordu telaşla içeri girdiğinde selda ve emiri gördü , onlarda onu görmüştü. Selda emir ayağa kalktılar.çıt çıkmıyordu odadan adam yanlarına yaklaştı, üçününde gözleri yaşlıydı sesizliği adam bozdu:

-hoşgeldiniz dedi.

- (emir) asıl siz hoşgeldiniz deyip sarıldı.

Sonra seldaya döndü selda sarılırken 

- (fısıldayarak)Çok teşekkür ederim onu bize getirdiğin için ( deyip sıkıca sarıldı)

 Bir süre sohbet ettiler gülüp eğlendiler ama üçününde içleri buruktu kelebek ise neşeyle onları dinliyor bir yandanda selda ablasının getirdiği fındıkları yiyordu. Sonra sessizlik oldu. Selda:

- bize müsade geç oldu yol yorgunusunuz dinlenin sabaha gezmeye cıkarız olur mu cimcime

-oluurr 

Ayaklandılar kapıya geldiklarinde 

Selda kelebeğe eğilip öptükten sonra 

- Semam bir gecede bize bekliyorum babanı ikna edip geliyorsun tamam mı

Adam birden buz gibi olmuş yüzü düşmüştü.Selda adama döndüğünde adamın dikkatli bakışlarını görmüş demek istediğini anlamıştı. Sonra kaşlarını sorun yok şeklinde oynatıp sarıldı:

- Sami, baba kız bize bekliyorum bir gece misafirim olmadan gidersiniz gittiğiniz yere kadar gelip kulağından tutup gerir getiririm ( dedi gülerek)

- Tamam Tamam kızma patron sensin

-(kelebek) çeku babaaa hani patron bendim.

- kelebeğim sen evin patronusun buranın patronu selda ablan.

- selda abla ikimizde patronmuşuz ne güzel dimiii 

- evet balımm hadi görüşürüz

Emir de kelebekten makas alip

- görüşürüz ortak güzel dinlenin yarın yoracam sizi.

- Tamamdır gardaşım iyi geceler.


Odalarına geçip :

-haydi yatalım sabah erken kalkacağız 

Kelebek yatağına zıplayıp 

-Ben yattım bile.

-aferim kelebeğime

-(uykulu sesle) Rüyanda kabus gör çeku baba.

-sendeeee benim sımarık kelebeğim.

Oda sessizleşmiş dısarıdan rüzgarla gece böceklerinin sesi geliyordu derken bir ses duydu sanki biri kendini çağırıyordu. Sese kulak kesilmeye başladı. Dısarıdan bağıra bağıra biri çağırıyordu kapıya çıktığında evin az aşağısında çayırların üzerinde bir karartı gördü ses oradan geliyordu:

- Çekuuuuuuuu nerdesin lann! Gelsene oğlum hava çok güzel ya (deyip kıkırdama ya başladı) 

Bu ses ama imkansız diye düşündü .Olamazdı nasıl olabilirdi ki?

-Çekuuu kime diyorum bak hala bakıyor orda gel yanıma

- (kekeleyerek ) ge ge geliyorumm

Korka korka karartıya yaklaştı. Karşındakini görünce cin görmüş gibi kendini geriye atıp dondu

-noluyo lan ecinni görmüşe döndün kızıyorum ha neyin var gel şuraya yanıma sabahtan beri niye getirdin buraya ne anlatcan diyip duruyodun gel yat şöyle çayıra 

- ta tatata tamamm 

Deyip yanına yattı.

-Öle uzağa değil köpek gel yanıma yaklaş, yaklaşşş. Korkma yemem 

Adam yaklaştı korkusu gitmişti birden, huzur kaplamıstı içini. Gözlerini kapadı soguk esen rüzgarlar tüylerini diken diken etmişti derken bir kıkırdama geldi.

- bu ne olummm ben sana bişey anlatcam diyom sen liseliler gibi sarılmış yatıyon manitan mıyım senin?

- Şu rahatımı bozmasan olmaz demi he anlat dinliyom.

deyip gözlerini açtı ve karşısında yıldızları gördü hiç bu kadar yakından görmemiştim diye düşündü. Kadın sanki onu anlamış gibi;

-çeku çok güzeller değil mi?

- aynen tıpkı bacın gibi saf parlak ve güzeller (dedi iç çekerek)

- ( adama dönüp hafif hafif vurarak) köpek bacım yok diyom hala bıkmadın bacıma sarkmaktan.


Gülüştüler ortam tekrar sessizleşti.


- Ama üzülme yakında selamını bizzat ulaştıracam.

- Ne saçmalıyosun yine 

- Çeku ben ölecem.

-(Dalgaya alır bir şekilde) hepimiz ölecez bende ölecem.

- Öyle değil ciddi ciddi ölecem hastaymışım.

- (adam hala dalga gecerek) Dedim ben sana okadar yeme diye bak dünyada gıda stoğu bitti dimi .

- Üff bi sus ya ciddi ciddi ölüyorum ( sesi titredi) hastayım , hamileyim ve ne zaman öleceğimi bilmiyorum.

- Adam bocaladı ne diyorsun ne hamilesi ne hastalığı Sema sen iyi misin ?

-Çeku şimdi sen den bişey isteyecem son birşey ve bunu yapabilecek tek dostumsun.

Adam hala şok içindeydi.

- Eğer ölmez de yavrumu doğurabilirsem yavrun senin evladın olarak kayıtlara geçireceğiz ona babalık yapmanı istiyorum. Doğuramadan ölürsem, yavrumla bizi unutma olur mu.

- Sema kafan iyi mi sen ne diyorsun. Şaka yapıyorsunuz dimi nerde o selda bıktım ya bu şakalarından artık yeter böle şeyin şakasımı olur.

- ( ağlayarak) Çeku şaka değil bak etrafına, kimse var mı ikimizden başka?

- (adam etrafına baktı sesi titreyerek ) sen şimdi ölecen mi? Sen gidersen kim bana yaptığı yemekleri atıp gıcık edecek? Kim çekum diyecek? Kim... (Titremesi artmıştı) Ölllme lann. (Diye feryat etti. Sustular)

- Hem ben nasıl bakacam? Bakabilir miyim ki? Resmiyet vermezleri ki senden kalan son güzelliğide elimden alırlar.

-(sema konuşamıyor ağlamamak için kendini zorla tutuyordu) offf (diyebildi) köpek sen hep böyle sulu gözsün erkek ol lan biraz . Sen dert etme herkesle konustum yasin , selda, emir hepsi biliyor onlar ayarlayacak sen doğumda yanımda ol çocuğu bana gostermeden götür yeter.

- hiç mi görmeyecen ! bir kez görsen ben nasıl ayırayım sizi? Yapamam ben nolur benden isteme böyle birşey dursun seninle yanında büyüsün senden sonra biz bakarız ona.

- Olum niye anlamıyorsun olllmaz . Görürsem bırakamam, görmesin beni öyle, hastalık bitirmiş olacak daha çok acı çekerim.

Adam arkaşını son kez görüyormuş gibi baka baka ağlamaya devam etti.

- Ağlama lan daha ölmedim. 

Deyip oda ağlamaya başladı sonra arkadasını teselli etmek icin sarılıp " daha ölmedim çekuuu bak yanındayım".

- yavruma iyi bak olur mu? Ama beni hiç bilmesin; adımı hayatımı hiç birşeyimi. Ben cok incindim onada anlatıp üzme, bilirim sen yalan söyleyemezsin ama en azında sorarsa bunlardan bahsetmeden anlat doğarken vefat etti de.

Adam içli icli ağlıyordu.

- ha bide yavrumu götürdükten sonra tüm dostluğumuz bitiyor; ben seni sen beni hayatından sileceksin sakın arayıp sormayacaksın tamam mı. Öldüğüm gün ( elini kazağının icine sokup bir kelebek kolyesi çıkardı) abim bunu sana yollayacak. Bu benden sana kalan ikinci sey olsun baktıkça beni hatırla , yavrumu çok sev olur mu.

-(sema sustu birşeyler düşündü sonra dönüp ) gel benle o çok istediğin albüm, kartlar ne varsa hepsinide verecem bakıp bakıp beni hatırla amaaa ağlamadan tamam mı. hep gülerek bakacağına yemin et.

Adam tam konuşacakken karnında sert bir ağrı hissedip gözünü açtı karşısındaki kızıydı.

-Çeku baba ben yatağımı sevmedim.

- Ama kelebeğim sen seçmiştin

-Sectim ama perde altından güneş gözüme geliyor ben yanında yatcam .

Adam beton gibi suratını zorla yumuşatıp yorganı açtı. Kücük kız yatağa girip babasına sarıldı. Uyumaya devam ettiler.

Bitti.


Yorumlar